Nivel superior en:
ARQUIVO MUSEO DO POBO GALEGO

01 ARQUIVOS PERSOAIS E FAMILIARES

01.28 Richard Rivera Armero

01.28.01 Miscelánea

01.28.01.06 Fotografías


040 $a#HEREDA#
090 $a#HEREDA# $b#HEREDA# $e#HEREDA# $fRRA/Foto-21//19
091 $cIMAGE
100 $aCaamaño Bentín, Ramón $d1908-2007 $eFotógrafo $v(Muxía)
245 $a[Retrato de familia]
300 $a1 postal fotográfica(s) $bPositivo en branco e negro $c136 x 86mm. $hPapel $iBo
337 $a0
505 $aNo reverso, mención de responsabilidade, cuño de tinta: `Ramón Caamaño / Fotógrafo / Mugia`
506 $a#HEREDA#
520 $aRetrato dun matrimonio cunha filla. Os tres están de pé en actitude moi hierática. A muller viste toda de negro e leva un bolso na man. O home, de bigote e pelo curto, viste traxe de chaqueta con gravata. No medio está a nena, vestida de cor clara cun vestido de talle moi baixo, e sostendo tamén un bolso na man. Detrás, un pano de fondo que debuxa unha parede cunha balaustrada e unha columna cunha maceta en forma de copa no alto. Baixo os pés, unha tea de cadros.
530 $aNon existen copias
535 $aBiblioteca e Arquivo do Museo do Pobo Galego
540 $a#HEREDA#
541 $a#HEREDA# $c#HEREDA# $d#HEREDA#
545 $aNado en Muxía, o seu pai emigra a Cuba e México onde se dedica á venda de encaixe que elaboran na casa familiar. Aos oito anos o seu pai mándalle unha máquina de cine con algunha película, que lles proxectaba aos rapaces e rapazas da vila a quen lles cobraba a entrada en alfinetes que logo vendía ás palilleiras. Con dezaseis anos merca a súa primeira máquina fotográfica, unha máquina de caixa que tiraba as fotos sen enfocar. A partir do ano 1925 comeza a fotografar o mundo máis próximo: mariñeiros, campesiños, paisaxes, solpores ou romarías. Dous anos máis tarde compra unha máquina Pathe Baby para proxectar cine, e comeza a distribuír filmes pola Costa da Morte. Marcha a Santiago de Compostela nos invernos dos anos 29, 30 e 31, onde traballará co fotógrafo Ksado, de quen aprenderá a técnica de colorear fotos con ácidos. Muda para Cee, onde monta un estudo e comeza a traballar facendo retratos. En 1938 é mobilizado pola Guerra Civil e destinado á fronte de Aragón, onde leva a cámara West Pocket. As súas fotos de guerra poden cualificarse como o primeiro exemplo de fotoxornalismo galego. Á volta da contenda segue co estudo en Cee, pero a súa actividade esténdese a toda a comarca, principalmente ás vilas de Corcubión e Muxía. Retirouse da vida profesional e da fotografía en 1975. Tiña un pequeno museo persoal na súa casa, mantido ata o seu falecemento.
567 $aDescrición realizada por Belén Sáenz-Chas Díaz
592 $a1925 $b1935
650 $aProcesións
650 $aFotografías
651 $aA Coruña-Muxía
852 $a#HEREDA#
nº ControlSinaturaUbicaciónEstado
0005540RRA/Foto-21//19Arquivo Museo do Pobo GalegoDisponible para préstamo