Nivel superior en:
ARQUIVO MUSEO DO POBO GALEGO

03 COLECCIÓNS DE DOCUMENTOS TEXTUAIS E GRÁFICOS

03.06 Colección Fotográfica

RBC/Foto-04 [Pelai Mas-ourivaría]


040 $a#HEREDA#
090 $a#HEREDA# $b#HEREDA# $e#HEREDA# $fRBC/Foto-04//06
091 $cTEXT
100 $aMas Castañeda, Pelai $d1891-1954 $eFotógrafo $vBarcelona
245 $a[Colar de Chaos de Barbanza. Colección de ourivaría Blanco-Cicerón nº 13]
300 $a6 fotografí (s) $bPositivo en branco e negro $c177 x 240 mm. e inferiores. $hPapel. $iBo
351 $aUnidade documental composta
500 $aPeza que formaba parte da colección de ourivaría Blanco-Cicerón, vendida polos seus herdeiros a Álvaro Gil Varela quen a cedeu en depósito ao Museo Provincial de Lugo en 1974. Tras a morte de Gil Varela, a súa familia solicitou, en 1999, cambios no contrato de cesión e, ante a falta de resposta, o caso acabou nos tribunais. Finalmente, o Supremo dá a razón aos herdeiros de Gil Varela que en outubro de 2013 retiran a colección do Museo de Lugo. Por fin, en 2015, declarada xa a colección como BIC, a familia e a Deputación chegan a un acordo regresando as pezas ao Museo a cambio de 2,3 millóns de euros.
500 $aAs doas apareceron casualmente xunto con outras pezas de bronce en 1893 en Chaos do Barbanza, na parroquia de Cures, Boiro; a datación do arame non se corresponde coa das doas. A peza, tras pasar polas mans dun xoieiro de Noia, entrou na colección de Blanco-Cicerón.
505 $a1 copia de 106 x 145 mm. sobre cartón, co arame aberto e a numeración manuscrita: Nº 13
505 $a2 copias de 122 x 180 mm, co arame aberto.
505 $a2 copias en brillo de 177 x 240 mm. co arame pechado e a numeración manuscrita: 13. Unha delas, leva no reverso a mención de responsabilidade manuscrita: Foto Mas / Barcelona / Nº 31034
505 $a1 copia en brillo, de 118 x 162 mm., co arame aberto e nota manuscrita no reverso: F. Acuña / Castroviejo / Colección Blanco Cicerón
506 $a#HEREDA#
520 $aPeza de ouro que presenta a forma dun colar articulado composto por un arame de sección circular martelado cos extremos dobrados cara a fóra, a xeito de ganchos de pecho; o dito arame parece que foi engadido posteriormente ao achado; leva ensartadas nove doas macizas bitroncocónicas, con perforación central, de distintos tamaños.
535 $aBiblioteca e Arquivo do Museo do Pobo Galego
540 $a#HEREDA#
541 $a#HEREDA# $c#HEREDA# $d#HEREDA#
545 $aFillo do tamén fotógrafo Adolf Mas Ginestà, colaborou co seu pai desde 1916 nas campañas fotográficas que, a través do Arxiu Mas, lles encargaban diferentes institucións. En 1919 levou a cabo a campaña de Galicia, cunha duración de seis meses, realizando máis dun millar de negativos, entre eles, a colección de ourivería de Blanco-Cicerón. A noticia do seu percorrido polo noso país, empregado unha moto con sidecar para os seus desprazamentos, foi recollida na revista Vida Gallega (nº 138, 1920). Nos anos seguintes seguiu realizando campañas por diversas zonas de España, ata que a Guerra Civil primeiro e a II Guerra Mundial truncaron os proxectos do Arxiu Mas. Pelai Mas seguiu traballando como fotógrafo ata o seu falecemento en 1954.
546 $aCastelán $bHumanística
592 $a1919 $gSantiago
650 $aOurivería
650 $aColeccionismo
651 $aA Coruña-Boiro-Cures (Santo André). Os Chaos de Barbanza
700 $aBlanco-Cicerón Núñez, Ricardo $d1844-1926
852 $a#HEREDA#
nº ControlSinaturaUbicaciónEstado
0004412RBC/Foto-04//06Ricardo Blanco-Cicerón e Familia Acuña Castroviejo non dixitalizadoDisponible para préstamo