Nivel superior en:
ARQUIVO MUSEO DO POBO GALEGO

03 COLECCIÓNS DE DOCUMENTOS TEXTUAIS E GRÁFICOS

03.06 Colección Fotográfica

RBC/Foto-04 [Pelai Mas-ourivaría]


040 $a#HEREDA#
090 $a#HEREDA# $b#HEREDA# $e#HEREDA# $fRBC/Foto-04//11
091 $cTEXT
100 $aMas Castañeda, Pelai $d1891-1954 $eFotógrafo $vBarcelona
245 $a[Dous fragmentos de torques dun castro de Viveiro. Colección de ourivaría Blanco-Cicerón, nº 18 e 19]
300 $a9 fotografía (s) e 3 postais fotográficas $bPositivo en branco e negro $c176 x 240 mm. e inferiores. $hPapel. $iBo
351 $aUnidade documental composta
500 $aO fragmento 18 crese que foi atopada nun castro xunto a Viveiro quizais en 1869 ou en 1883. O número 19 apareceu en 1859 nun castro lucense sen especificar.
500 $aPezas que formaban parte da colección de ourivaría Blanco-Cicerón, vendida polos seus herdeiros a Álvaro Gil Varela quen a cedeu en depósito ao Museo Provincial de Lugo en 1974. Tras a morte de Gil Varela, a súa familia solicitou, en 1999, cambios no contrato de cesión e, ante a falta de resposta, o caso acabou nos tribunais. Finalmente, o Supremo dá a razón aos herdeiros de Gil Varela que en outubro de 2013 retiran a colección do Museo de Lugo. Por fin, en 2015, declarada xa a colección como BIC, a familia e a Deputación chegan a un acordo regresando as pezas ao Museo a cambio de 2,3 millóns de euros.
505 $a1 postal fotográfica de 89 x 139 mm., do fragmento nº 18 con decoración punteada, pendurado dun cordel.
505 $a3 copias de 127 x 179 mm., de ambas pezas apoiadas en cravos, o fragmento 19 na parte superior e o 18 na inferior. Unha das copias, coa numeración manuscrita: Nº 19 / 18. Noutra, no reverso, nota manuscrita: F. Acuña Castroviejo / Colección Blanco Cicerón
505 $a2 probas de negativo de 167 x 226 mm., unha de cada fragmento. Ambas levan mención de responsabilidade, no ángulo inferior esquerdo, cuño seco: Arxiu Mas / Barcelona. No reverso, ficha do cliché do Arxiu Mas en cuño de tinta e manuscrita.
505 $a1 postal fotográfica de 85 x 135 mm., do fragmento nº 19 con decoración de ornitomorfos, apoiado en tres clavos.
505 $a1 postal fotográfica de 89 x 139 mm., do fragmento nº 19 con decoración de ornitomorfos, apoiado nunha superficie plana.
505 $a4 copias de 176 x 240 mm., dúas de cada fragmento e cada unha coa súa correspondente e numeración manuscrita. Dúas levan no reverso a mención de responsabilidade manuscrita: Foto Mas / Barcelona / Nº 31041 (no fragmento 18) e Nº 31045 (no fragmento 19)
506 $a#HEREDA#
520 $aFotografías correspondentes a dous fragmentos de torques, en imaxes conxuntas e cada peza por separado. A peza nº 18 é un fragmento dun torque composto por unha vareta maciza de sección romboidal e remate bitroncocónico macizo. Decorado polas súas dúas caras externas a base de zigzags, realizados con circuliños estampados con punzón simple. A peza 19 corresponde ao terzo central dunha vareta maciza de sección romboidal dun torque roto en tres fragmentos. Decorado polas súas dúas caras exteriores con dous grupos de tres ornitomorfos enfrontados, e no centro dos grupos un rectángulo recheo de circuliños, nos extremos, liñas verticais con circuliños inscritos e un triángulo adornado con circuliños nun dos seus vértices. Ornamentación realizada con punzón simple.
535 $aBiblioteca e Arquivo do Museo do Pobo Galego
540 $a#HEREDA#
541 $a#HEREDA# $c#HEREDA# $d#HEREDA#
545 $aFillo do tamén fotógrafo Adolf Mas Ginestà, colaborou co seu pai desde 1916 nas campañas fotográficas que, a través do Arxiu Mas, lles encargaban diferentes institucións. En 1919 levou a cabo a campaña de Galicia, cunha duración de seis meses, realizando máis dun millar de negativos, entre eles, a colección de ourivería de Blanco-Cicerón. A noticia do seu percorrido polo noso país, empregado unha moto con sidecar para os seus desprazamentos, foi recollida na revista Vida Gallega (nº 138, 1920). Nos anos seguintes seguiu realizando campañas por diversas zonas de España, ata que a Guerra Civil primeiro e a II Guerra Mundial truncaron os proxectos do Arxiu Mas. Pelai Mas seguiu traballando como fotógrafo ata o seu falecemento en 1954.
546 $aCastelán. Catalán $bHumanística
592 $a1919 $gSantiago
650 $aOurivería
650 $aColeccionismo
651 $aLugo-Viveiro
700 $aBlanco-Cicerón Núñez, Ricardo $d1844-1926
852 $a#HEREDA#
nº ControlSinaturaUbicaciónEstado
0004302RBC/Foto-04//11Ricardo Blanco-Cicerón e Familia Acuña Castroviejo non dixitalizadoDisponible para préstamo