Nivel superior en:
ARQUIVO MUSEO DO POBO GALEGO

03 COLECCIÓNS DE DOCUMENTOS TEXTUAIS E GRÁFICOS

03.06 Colección Fotográfica

RBC/Foto-04 [Pelai Mas-ourivaría]


040 $a#HEREDA#
090 $a#HEREDA# $b#HEREDA# $e#HEREDA# $fRBC/Foto-04//17
091 $cTEXT
100 $aMas Castañeda, Pelai $d1891-1954 $eFotógrafo $vBarcelona
245 $a[Fragmentos de espirais e arame. Colección de ourivaría Blanco-Cicerón nº 35, 36, 38 e 39]
300 $a4 fotografía(s) $bPositivo en branco e negro $c179 x 257 mm. e inferiores. $hPapel. $iBo
351 $aUnidade documental composta
500 $aPezas de procedencia descoñecida.
500 $aPezas que formaban parte da colección de ourivaría Blanco-Cicerón, vendida polos seus herdeiros a Álvaro Gil Varela quen a cedeu en depósito ao Museo Provincial de Lugo en 1974. Tras a morte de Gil Varela, a súa familia solicitou, en 1999, cambios no contrato de cesión e, ante a falta de resposta, o caso acabou nos tribunais. Finalmente, o Supremo dá a razón aos herdeiros de Gil Varela que en outubro de 2013 retiran a colección do Museo de Lugo. Por fin, en 2015, declarada xa a colección como BIC, a familia e a Deputación chegan a un acordo regresando as pezas ao Museo a cambio de 2,3 millóns de euros.
505 $a1 copia de 116 x 181 mm. co conxunto completo das seis pezas dentro dun estoxo feito a medida. No reverso, a nota manuscrita: F. Acuña Castroviejo / Colección Blanco Cicerón
505 $a3 copias de 179 x 257 mm. cos fragmentos 35 e 36 suxeitos cun cravos e os 39 e 36 pendurados dun cordel; levan a numeración manuscrita. No reverso dunha das fotografías, mención de responsabilidade manuscrita: Foto Más / Barcelona / nº C 31038
506 $a#HEREDA#
520 $aConxunto formado un arame e cinco fragmentos de espirais de ouro. O arame é un fío de ouro macizo de sección circular, enrolado en espiral de case dúas voltas. Un dos extremos dobrado a xeito de gancho e o outro en ángulo para a fóra e cun lixeiro engrosamento na punta. Dos fragmentos de espirais, hai tres de varetas de sección circular envoltas en espiral e sen decoración. Os outros dous, tamén de vareta de sección circular, levan remates plásticos, formados por un corpo cilíndrico con catro molduras circundantes, unha delas sogueada; a seguir unha franxa formada por fíos de filigrana ao aire, seguida por unha moldura cóncava lisa e termina en tres corpos globulares en forma de pera que serven de base a un terceiro que sobresae en medio deles.
535 $aBiblioteca e Arquivo do Museo do Pobo Galego
540 $a#HEREDA#
541 $a#HEREDA# $c#HEREDA# $d#HEREDA#
545 $aFillo do tamén fotógrafo Adolf Mas Ginestà, colaborou co seu pai desde 1916 nas campañas fotográficas que, a través do Arxiu Mas, lles encargaban diferentes institucións. En 1919 levou a cabo a campaña de Galicia, cunha duración de seis meses, realizando máis dun millar de negativos, entre eles, a colección de ourivería de Blanco-Cicerón. A noticia do seu percorrido polo noso país, empregado unha moto con sidecar para os seus desprazamentos, foi recollida na revista Vida Gallega (nº 138, 1920). Nos anos seguintes seguiu realizando campañas por diversas zonas de España, ata que a Guerra Civil primeiro e a II Guerra Mundial truncaron os proxectos do Arxiu Mas. Pelai Mas seguiu traballando como fotógrafo ata o seu falecemento en 1954.
546 $aCastelán $bHumanística
592 $a1919 $gSantiago
650 $aOurivería
650 $aColeccionismo
700 $aBlanco-Cicerón Núñez, Ricardo $d1844-1926
852 $a#HEREDA#
nº ControlSinaturaUbicaciónEstado
0004659RBC/Foto-04//17Ricardo Blanco-Cicerón e Familia Acuña Castroviejo non dixitalizadoDisponible para préstamo