1.1. Código de referencia
ES.GA.15703.AMPG./01.08.12.//FamAC/Foto-19//80
Localización da documentaciónEspaña-Galicia-A Coruña-Santiago de Compostela
Sinatura
FamAC/Foto-19//80
1.2. Título
Retrato de Sixto Pereira
1.3. Datas
1895, ca.
1.5. Volume e soporte da unidade de descrición
1 fotografía(s), carte-de-visite. : Positivo en branco e negro ; 92 x 55 mm. sobre cartón 105 x 64 mm. Papel.. Bo.
2.1. Produtor-Institución
Carrero Goyanes, Ernesto, 1854-1919, Fotógrafo . (Santiago de Compostela )2.2 Historia Institucional/Biografía
Fotógrafo nado en Verín. Instalado en Compostela en 1889, onde abre estudos na rúa do Vilar 43 e 49, desenvolvendo a súa actividade fotográfica entre 1890 e 1910.
Foi fillo dun enxeñeiro de obras públicas, o que fixo que residira en diversas localidades, Carril, Padrón e Compostela desde 1864, amais de Verín onde naceu.
En 1889 a prensa informa da apertura dun estudo na rúa do Franco que nunca chegou a abrir; un ano despois, ten novo estudo no nº 43 da rúa do vilar (o que antes fora o estudo de Pedro Varela), rexistrado primeiro baixo o nome “Fotografía Artística de Ernesto Carrero”, despois como “E. Carrero”. En 1907 trasládase ao nº 49, da mesma rúa, sendo a derradeira ubicación, e dado de baixo en 1910. Fotógrafo republicano e masón, destacou como retratista e como fotógrafo documental, de tipo monumental e de eventos, tirando fotografías do traslado dos restos de Rosalía de Castro a Bonaval en 1891 e a visita de Curros Enríquez á tumba da primeira en 1904.
2.4. Forma do ingreso
Doazón
Fernando, Rosina e Margarita Acuña Castroviejo
2012 e 2016
3.1. Alcance e contido
En formato vertical, retrato de home de busto e frontal. Leva chaqué con camisa branca e cabelos engomados.
No reverso, decicatoria manuscrita: A mi querido / amigo Enrique / en prueba del cariño / que le profesa / Sixto Pereira
No reverso, selo húmido con mención de responsabilidade: Ernesto Carrero Goyanes / Fotografo / Santiago
4.1. Condicións de acceso
Consulta previa cita co Arquivo do Museo do Pobo Galego.
Trátase dos fondos xerados pola propia familia titular da documentación, aos que se lle aplica a restricción marcada pola lei vixente. Para a consulta da obra orixinal síguese á lexislación da Propiedade Intelectual, así queda excluída a copia da documentación consultada. O acceso está suxeito á lexislación vixente: Lei 16/1985 do Patrimonio Histórico Español, Lei 30/1992 de Rexime Xurídico das Administracións Públicas e do Procedimento Administrativo Común, Lei 5/2016 do Patrimonio Cultural de Galicia, Lei 7/2014 de arquivos e documentos de Galicia, Lei 15/1999 de Protección de datos de carácter persoal, lei que non limita o acceso á documentación que, segundo establecen as Lei 16/1985 e Lei 7/2014 de arquivos e documentos de Galicia, teña a condición de histórica, a mais o propio Reglamento da Biblioteca do Museo do Pobo Galego.
4.2. Condicións de reprodución
Documentación de libre consulta, de acordo co art. 57 e 62 da Lei 16/1985 d e 25 de xuño, do Patrimonio Histórico Español e o art. 82 da Lei 8/1995 do 30 de outubro, do Patrimonio Cultural de Galicia. Así como polo estipulado no Regulamento do Arquivo do Museo do Pobo Galego art. 56 e 58 do Estatuto do Arquivo do Museo do Pobo Galego.
Acceso libre coas restricións establecidas polo decreto 307/1989, de 23 de novembro, polo que regúlase o sistema de arquivos e o patrimonio documental de Galicia e as restricións que por conservación e preservación estipule arquivo do Museo do Pobo Galego. Para aqueles documentos dispoñibles en soporte dixital, a consulta dos orixinais está restrinxida.
4.3. Lingua/Escritura(s) da documentación
Castelán
4.4. Características físicas e requisitos técnicos
Descrición do estado de conservación:
Bo.
Características físicas e requisitos técnicos
0
5.1. Existencia e localización
Biblioteca e Arquivo do Museo do Pobo Galego
5.2. Existencia e localización de copias
Non existen copias
6.1 Nota xeral
A fotografía forma parte dun álbum con pregamento `Patent`, con tapas marróns decoradas con motivos florais en relevo. No interior quince páxinas co filo dourado, que presentan distintos formatos de ventás para expor as imaxes, moitas pintadas con varios motivos florais.
Este tipo de pregamento naceu en 1864. Ata ese momento os álbums tiñan pouca flexibilidade e debilidade na estrutura de unión, o pregramento, solventaba o problema, ao incluir fitas de algodón, facendo unha especie de bisagra que permitía abrir totalmente o libro e aumentaba a súa durabilidade.
As cartes-de-visite ou cartas de visita son un formato fotográfico para retratos de estudo que permitiron a difusión da fotografía grazas ao abaratamento das copias. Tiveron un enorme éxito, poñéndose de moda o seu intercambio e coleccionismo. Foi moi popular nos anos 1863-1865.
7.1. Nota do arquiveiro
Descrición realizada por Alexa García Pose e Ana Isabel Mateos Vara baixo a supervisión de Rosa Méndez García no ano 2021.
7.2. Regras ou Normas
Norma galega de descrición arquivística: (NOGADA). Versión 2ª, febreiro 2010
ISAD(G): Norma Internacional General de Descripción Archivística: Adoptada por el Comité de Normas de Descripción, Estocolomo, Suecia, 19-22 septiembre 1999. 2ª ed. Madrid : Subdirección General de Archivos Estatales, 2000
8.1. Puntos de acceso
Indumentaria - Moda internacionalnº Control | Sinatura | Arquivo | Prestar |
---|---|---|---|
0004770 | FamAC/Foto-19//80 | Ricardo Blanco-Cicerón e Familia Acuña Castroviejo 2020 | Disponible |