Descargar
Nivel de descrición:

Serie

URL OAI

Niveis superiores:

ARQUIVO MUSEO DO POBO GALEGO
01 - ARQUIVOS PERSOAIS E FAMILIARES
01.07 - Ricardo Blanco-Cicerón
01.07.03 - Documentos de función
1. Area de identificación

1.1. Código de referencia

ES.GA.15703.AMPG./01.07.03.01.


España-Galicia-A Coruña-Santiago de Compostela

Sinatura


1.2. Título

Alcaldía de Tui

1.3. Datas

1860 / 1894

1.4. Nivel de descrición

Serie

1.5. Volume e soporte da unidade de descrición

Papel.

2. Área de contexto

2.1. Produtor-Institución

Blanco-Cicerón Núñez, Ricardo, 1844-1926

2.2 Historia Institucional/Biografía

Ricardo Blanco-Cicerón Núñez naceu en Tui o 27 de outubro de 1844.
Estudiou Dereito na Universidade de Santiago de Compostela, foi alcalde da súa vila natal entre 1877 e 1879. No ano 1880 regresou a Santiago onde casa con Herminia García de la Riva e comeza a exercer a avogacía.
En 1884 ingresou na Sociedade Económica de Amigos do País, foi membro non numerario da Real Academia Galega e da Sociedade Pro-monte de Santa Tegra, a mais de ocupar a vicepresidencia da Sección Arqueolóxica da Exposición Regional Gallega de 1909. Participou na creación da Sociedad Unión Obrera Benéfica e Instructiva Regional de Santiago. Foi membro do Banco Simeón (fundado por Simeón García, irmán da súa dona) entre 1918 e 1921, e tesoureiro da xunta da Caixa de Aforros e Monte de Piedade de Santiago. Vinculado ao carlismo galego, destacou como home de fondas crenzas relixiosas, xeneroso devoto de San Telmo, patrón de Tui, e membro das Confrarías de San Roque e Nosa Señora do Rosario de Santiago.
Destaca na súa faceta de gran coleccionista, pois chegou a reunir unha heteroxénea colección de obxectos arqueolóxicos, artísticos e antigüidades, amais dunha gran biblioteca e dun arquivo composto por documentos, fotografías, gravados e planos.
Finado en Santiago de Compostela o 1 de agosto de 1926, foi soterrado no camposanto da Confraría do Rosario en San Domingos de Bonaval.

2.3. Historia Archivística

Os fondos ingresaron ao longo do ano 2012 no Museo do Pobo Galego traídos polo patrón Fernando Acuña Castroviejo, bisneto de Ricardo Blanco-Cicerón. Tralo pasamento de Fernando Acuña no 2016 ingresa outra parte do fondo, cesión de Rosina e Margarita Acuña Castroviejo.
Toda esta documentación chegou cunha mínima organización, en carpetas e en moitos casos mesturada coa propia do profesor Acuña. O estado de conservación é bastante bo en xeral, aínda así por protocolo do museo, procedeuse a unha desinsectación e limpeza dos fondos.

2.4. Forma do ingreso

Forma xurídica do ingreso
Doazón
Fonte do ingreso
Fernando, Rosina e Margarita Acuña Castroviejo
Data do ingreso
2012 e 2016

3. Área de contido e estrutura

3.1. Alcance e contido

Inclúe documentos do seu paso pola alcaldía de Tui, como tenente de alcalde e como alcalde accidental, tales coma: actas plenarias, certificados, censos, estatísticas, presupostos, libros de contas..., e aqueles previos que precisou no desenvolvemento das súas funcións, así coma algúns da época posterior

3.2. Valoración, selección e eliminación.

Non está previsto

3.3. Novos ingresos ou transferencias

Pode haber novas achegas

3.4. Organización

Para organizar o fondo empregóuse o cadro de clasificación elaborado polo Arquivo do Museo do Pobo Galego para os fondos persoais e familiares, realizado a partir do cadro proposto por Olga Gallego na súa obra `Manual de archivos familiares` (1995), atendendo as particularidades propias do fondo. O cadro de clasificación resultante é o seguinte: 01.07.01 Documentos persoais. 01.07.01.01 Títulos, honras e premios. 01.07.01.02 Correspondencia. 01.07.01.03 Tarxetas de visita. 01.07.01.04 Invitacións a actos. 01.07.01.05 Fotografías. 01.07.01.06 Veladas literarias. 01.07.01.06 Creación artística e apuntamentos 01.07.02 Documentos patrimoniais. 01.07.02.01 Xestión patrimonial. 01.07.02.01.01 Patrimonio 01.07.02.01.01.01 Escrituras. 01.07.02.01.01.02 Casa da Senra. 01.07.02.01.01.03 Recibos. 01.07.02.01.01.04 Expedientes de testamentaría. 01.07.02.01.02 Administración de bens. 01.07.02.01.02.01 Escrituras. 01.07.02.01.02.02 Pagos. 01.07.02.01.02.03 Asuntos comerciais. 01.07.02.01.02.04 Preitos. 01.07.02.01.03 Herdanzas, testamentos. 01.07.03 Documentos de función. 01.07.03.01 Alcaldía de Tui. 01.07.03.02 Avogacía.01.07.03.03 Sociedade Simeón García. 01.07.04 Documentos de función privada. 01.07.04.01 Confraría de San Roque. 01.07.04.01.01 Goberno. 01.07.04.01.02 Administración xeral. 01.07.04.01.03 Facenda. 01.07.04.01.04 Varia. 01.07.04.02 Confraría do Rosario. 01.07.04.02.01 Goberno. 01.07.04.02.02 Administración xeral. 01.07.04.02.03 Facenda. 01.07.04.02.04 Varia. 01.07.04.03 Confraría da Angustia. 01.07.04.03.01 Facenda. 01.07.04.03.02 Soltos. 01.07.05 Documentos alleos. 01.07.05.01 Exposición Regional de 1909-Sección Arqueoloxía. 01.07.05.01.01 Organización da Exposición. 01.07.05.01.02 Correspondencia do Comité. 01.07.05.01.03 Edificio San Clemente-Sección Arqueolóxica. 01.07.05.01.04 Documentacións sobre actividades complementarias. 01.07.05 Documentos alleos. 01.07.05.02 Documentación familiar. 01.07.05.02.01 Herminia García de la Riva Blanco. 01.07.05.02.01.01 Documentos persoais. 01.07.05.02.01.02 Documentos patrimoniais. 01.07.05.02.02 María Blanco-Cicerón García. 01.07.05.02.03 Concha Blanco-Cicerón García. 01.07.05.02.04 Carmen Blanco-Cicerón García. 01.07.05.02.05 Tomás Blanco-Cicerón García. 01.07.05.02.06 Mercedes Blanco-Cicerón García. 01.07.05.02.07 Simeón Blanco-Cicerón García. 01.07.05.02.08 José Bargiela González. 01.07.05.02.09 Tomás Bargiela Núñez. 01.07.05.02.10 Candelaria Bargiela Núñez. 01.07.05.02.11 Juan Vidal Bilbao. 01.07.05.02.12 Juan Ortega Blanco. 01.07.05.02.13 Amando Castroviejo Nobajas. 01.07.05.02.13.01 Documentos persoais. 01.07.05.02.13.01.01 Títulos, honras e premios. 01.07.05.02.13.01.02 Documentos identificativos. 01.07.05.02.13.01.03. Estudos e formación académica. 01.07.05.02.13.01.04. Vida social. 01.07.05.02.13.01.05. Correspondencia. 01.07.05.02.13.01.06 Fotografías. 01.07.05.02.13.02 Documentos patrimoniais. 01.07.05.02.13.02.01 Xestión patrimonial. 01.07.05.02.13.02.02 Herdanzas e testamentos. 01.07.05.02.13.03 Documentos de función. 01.07.05.02.13.03.01 Actividade laboral. 01.07.05.02.13.03.02 Actividade intelectual. 01.07.05.02.13.04 Documentos alleos. 01.07.05.02.13.03.05 Miscelánea. 01.07.05.02.13.05.01 Notas. 01.07.05.02.13.05.02 Impresos e folletos. 01.07.05.02.14 Ana Núñez. 01.07.05.03 Correspondencia allea. 01.07.05.04 Apuntamentos, notas e traballos alleos. 01.07.06 Coleccións facticias. 01.07.06.01. Colección de documentos textuais. 01.07.06.01.01 Expedientes de compravenda. 01.07.06.01.02 Expedientes de administración de bens. 01.07.06.01.03 Foros. 01.07.06.01.04 Escrituras de poder. 01.07.06.01.05 Expedientes de arrendamentos. 01.07.06.01.06 Preitos. 01.07.06.01.07 Sentenzas. 01.07.06.01.08 Cartas de pago. 01.07.06.01.09 Dotes. 01.07.06.01.10 Testamentos e partillas. 01.07.06.01.11 Miscelánea. 01.07.06.02 Coleccionismo. 01.07.06.02.01 Arte. 01.07.06.02.02 Numismática. 01.07.06.03 Impresos e folletos. 01.07.06.04 Carlismo. 01.07.06.05 Postais, estampas e recordatorios.

4. Área de condicións de acceso e utilización

4.1. Condicións de acceso

Consulta previa cita co Arquivo do Museo do Pobo Galego.
Trátase dos fondos xerados pola propia familia titular da documentación, aos que se lle aplica a restricción marcada pola lei vixente. O acceso está suxeito á: Lei 16/1985 do Patrimonio Histórico Español, Lei 30/1992 de Rexime Xurídico das Administracións Públicas e do Procedimento Administrativo Común, Lei 7/2014 de arquivos e documentos de Galicia, Lei 5/2016 do Patrimonio Cultural de Galicia. Tamén á Lei 15/1999 de Protección de datos de carácter persoal, e que non limita o acceso á documentación que, segundo establecen as Lei 16/1985 e Lei 7/2014 de arquivos e documentos de Galicia, teña a condición de histórica, e máis o propio Regulamento da Biblioteca eo Arquivo do Museo do Pobo Galego.

4.2. Condicións de reprodución

Acceso libre coas restricións establecidas pola Lei 7/2014 de arquivos e documentos de Galicia e as restricións que por conservación e preservación estipule o Regulamento do Arquivo do Museo do Pobo Galego.
Para a consulta da obra orixinal síguese á lexislación da Propiedade Intelectual, e así queda excluída a copia da documentación consultada.
Para aqueles documentos dispoñibles en soporte dixital, a consulta dos orixinais está restrinxida.

4.4. Características físicas e requisitos técnicos

4.5. Instrumentos de descrición

Instrumentos de descrición
Base de datos access da Biblioteca do Museo do Pobo Galego elaborada por Iago Martínez Penabad

5. Área de documentación asociada

5.1. Existencia e localización

Biblioteca e Arquivo do Museo do Pobo Galego

5.2. Existencia e localización de copias

Non existen copias

5.4. Nota de Publicacións

Saenz-Chas Díaz, Belén, Fernando Acuña Castroviejo e María Reis Camiña Castro,`Olladas dunha época: Fotografías do fondo Blanco-Cicerón`. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia, Museo do Pobo Galego, 2009.
Exposición Galega de 1909: Conmemoración do 1º Centenario Exposición Regional Gallega Santiago 1909. Santiago de Compostela: Consorcio de Santiago, Museo do Pobo Galego, Instituto de Estudios Galegos `Padre Sarmiento`, 2010.
Balseiro García, Aurora, `Historia dunha colección: Ricardo Blanco-Cicerón, Álvaro Gil Varela e a colección e ourivería antiga do Museo Provincial de Lugo`. En: Adra: revista dos socios e socias do Museo do Pobo Galego, n.10 (2015), pp.53-66.
Castelao, Carlos: `As orixes da fotografía en Galicia. Estudios composteláns do XIX`. Santiago de Compostela: Consorcio de Santiago, Editorial Alvarellos, 2018

7. Área de control da descrición

7.1. Nota do arquiveiro

Descrición realizada por Alexa García Pose e Ana Isabel Mateos Vara baixo a supervisión de Rosa Méndez García no ano 2021

7.2. Regras ou Normas

Norma galega de descrición arquivística: (NOGADA). Versión 2ª, febreiro 2010
ISAD(G): Norma Internacional General de Descripción Archivística: Adoptada por el Comité de Normas de Descripción, Estocolomo, Suecia, 19-22 septiembre 1999. 2ª ed. Madrid : Subdirección General de Archivos Estatales, 2000

Items .. 1860 (2) 1863 (1) 1870 (2) 1872 (1) 1875 (1) 1877 (12) 1878 (15) 1879 (11) 1894 (1)
RBC/Caixa146-01 Copia da correspondencia que mantiveron o cura párroco de Barrios e José Manuel Alcalde sobre a herdanza de Manuel Ordóñez Castañón, a favor do Concello de Tui

RBC/Caixa146-02 Cartas de pago do Concello de Tui e da Administración Económica da Provincia de Pontevedra (1876-1879)

RBC/Caixa146-03 Instancia ao Alcalde de Tui solicitando un certificado de pago de contribución dunha finca para xustificalo no Rexistro da propiedade

RBC/Caixa146-04 Listado das comisións municipais no Concello de Tui

RBC/Caixa146-05 Censo de vilas e parroquias do concello de Tui

RBC/Caixa146-06 Datos estatísticos da produción agrícola de distintos anos no termo municipal de Tui

RBC/Caixa146-07 Resposta á consulta do Alcalde de Tui á Sección de Facenda e Asesoría do Consello de Estado

RBC/Caixa146-08 Recibos de varios pagos do Concello de Tui

RBC/Caixa146-09 Rexistro de entrada de documentos ao concello de Tui

RBC/Caixa146-10 Carta de pago da Comisión Provincial de Pontevedra para que o Concello de Tui lle abone a subvención á Beneficencia desa cidade

RBC/Caixa146-11 Confirmación do pago de 3870 reais de Ignacio Comesaña á Beneficencia de Tui

RBC/Caixa146-12 Presupostos de ingresos da Beneficencia Municipal de Tui

RBC/Caixa146-13 [Aprobación das contas da Beneficencia, que inclúe unha comunicación da propia Comisión de Benficencia ao Alcalde de Tui indicándolle as pautas a seguir para uns trámites administrativos]

RBC/Caixa146-14 Datos de 1877 para a estatística de consumo do termo municipal de Tui

RBC/Caixa146-15 Resumo das sesións municipais celebradas no Concello de Tui no ano 1877

RBC/Caixa146-16 Comunicación do Goberno da Pronvincia de Pontevedra ao alcalde de Tui

RBC/Caixa146-17 Carta de Hipólito Padin ao alcalde de Tui aceptando o cargo de Depositario dos fondos municipais do Concello

RBC/Caixa146-18 Apuntamentos de varios asuntos económicos do Concello de Tui con datos de 1877-1881

RBC/Caixa146-19 Inscricións de bens rendidos na Beneficencia de Tui

RBC/Caixa146-20 Ordenación de pago de dous expedientes de expropiación polas obras do ferrocarril de Ourense a Vigo por Gondomar

RBC/Caixa146-21 Comunicación entre administracións sobre o pago dunha fianza

RBC/Caixa146-22 Comunicación da Alcaldía ao Vicepresidente da Comisión Provincial de Pontevedra sobre unha expropiación

RBC/Caixa146-23 Acta de votación para a mesa electoral de 9 de setembro de 1878

RBC/Caixa146-24 Prego de condicións e adxudicación a Manuel Antonio Fernández para construir unha escalinata encargada polo concello de Tui

RBC/Caixa146-25 Actas de sesións, 1878-1879

RBC/Caixa146-26 Solicitude de Juan Nobas y Alfaya ao Concello de Tui para que lle adxudiquen un sobrante de terreo público co que poder mellorar unha horta

RBC/Caixa146-27 Informe sobre os resultados da análise dun viño a petición do alcalde de Tui

RBC/Caixa146-28 Orde de pago por parte do Concello de Tui para o arquitecto Alejandro Sesmero, que fixo as reformas do cárcere.

RBC/Caixa146-29 Libro borrador de entrada e saída de caudais do concello de Tui, 1878-1879

RBC/Caixa146-30 Solicitude de Manuela Abundancia Parcero para recoller unha cantidade de diñeiro do seu irmán gardada no Concello de Tui.

RBC/Caixa146-31 Medidas da extensión do Concello e a súa distribución nos distintos tipos de terreos

RBC/Caixa146-32 Comunicación da Administración Económica da Provincia de Pontevedra ao Alcalde de Tui sobre problemas nos cobros das rendas forais

RBC/Caixa146-33 Relación de documentos e intereses entregada ao Comisionado da Xunta Municipal de Beneficencia de Tui

RBC/Caixa146-34 Inventario de documentos e bens da Beneficencia Municipal de Tui

RBC/Caixa146-35 Inventario da correspondencia e facturas do Hospital, Beneficencia e Escolas de Caldelas

RBC/Caixa146-36 Denuncia de Juan Alejo Fernández por cobro indebido dunha renda foral

RBC/Caixa146-37 Presupostos e contas atrasadas do Concello de Tui (1879)

RBC/Caixa146-38 Relación de documentos do Fondo Particular de Beneficencia de Tui no ano 1879

RBC/Caixa146-39 Acta plenaria de xunta extraordinaria do Concello de Tui

RBC/Caixa146-40 Denuncia de Manuel Maceira contra o Concello por abuso electoral

RBC/Caixa146-41 Certificado do Secretario do Concello de Tui sobre os contidos do libro copiador da súa Secretaría

RBC/Caixa146-42 Cerficado dunha débeda de consumos do Concello de Tui

RBC/Caixa146-43 José Amoedo contra a Alcaldía de Tui

RBC/Caixa146-44 Disposicións elaboradas polo Concello de Tui para o regulamento da vida na cidade.

RBC/Caixa146-45 Acta plenaria do Concello de Tui

RBC/Caixa146-46 Documento oficial sobre incidentes electorais no Concello de Tui

nº ControlSinaturaArquivoPrestar
000021501.07.03.01Ricardo Blanco-Cicerón e Familia Acuña Castroviejo non dixitalizadoDisponible